28 Kasım 2015 Cumartesi

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları // Kitap Yorumu



Kitap Adı: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları
Orjinal Adı: Miss Peregrine's Home For Peculiar Children 
Yazar: Ransom Riggs
Sayfa Sayısı: 320
Çevirmen: Aslı Dağlı
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: İthaki Yayınları















Arka Kapak:

Gizemli bir ada. Terkedilmiş bir yetimhane. Fazlasıyla tuhaf fotoğraflardan oluşan koleksiyon.

Tüm bunlar kurgu ile fotoğrafçılığı nefes kesici bir şekilde bir araya getiren ve unutulmaz bir okuma deneyimi sunan Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocuklar Yetimhanesi'nin yıkıntılarını keşfetmekle kalmayıp, Bayan Peregrine'in çocuklarının sadece tuhaf olmaktan çok daha fazlası olduğunun farkına varır.


Kitap Yorumum:

Hiç başucu kitabınız olsun isteyip fakat başucunuza koyacak kitap bulamadığınız oldu mu? Aynen o durumdaydım ben de. Gerçekten bağlanacağım bir kitap arıyor, bulamıyordum. Ta ki bu kitapla tanışana kadar.

İthaki Yayınları bu kitabı ikinci kere basıyor. Şimdi cilti ve kapağı farklı biraz. Bu sefer kalın kapak yapmışlar ve basım harika! Sadece kapağının güzelliğine bakıp, ona sarılarak uyuyabilirsiniz.

Kitabı ilk okumaya başladığımda sıkılırım korkusu ben de boy gösterdi tabii. Biraz gerilim kitabı diye duyduğum için beğenmem diye korktum. Hatta ilk 100 sayfasında bayağı sıkıldım. Fakat kitap ondan sonra açıldı. Kitabı elimden bırakamıyor, heyecanla devamında olacakları bekliyordum. Yazarın anlatımı zaten akıcı, fakat fantastiğe girdiği için başlaı biraz sıkıcı olabiliyor. Kitap bitince aşırı üzüldüm. Okurken hemen bitsin istiyordum ama bitmesin de istiyordum. O yaşadığım ironiyi kelimelere dökemiyorum şu an.

Sizi bu kadar meraklandırdım, biraz konusundan bahsedeyim;

Jacob, yıllardır büyükbabasının tuhaf hikayelerini dinlemiştir. Değişik fotoğrafları olan, fotoğrafların fantastik hikayelerini anlatan, canavarlarla savaştığını söyleyen büyükbabası, bunlar küçüklüğünden beri Jacob'a  anlatır.

Tabi küçük Jacob bunlara inanır ve sürekli büyükbabasına özenir. Ta ki büyüyüp bunların saçmalıktan ibaret olduğu kanısına varana kadar. Fakat yaşadığı trajediden sonra önünde olan sırlar vardır. Çözülmesi gereken sırlar, yerlerine konulması gereken parçalar...

İşte her şey o zaman başlar.


0 yorum:

Yorum Gönder