28 Ocak 2016 Perşembe

Bookstagram Nedir, Bookstagram Açma Sorunsalı ve Tavsiyeler

Kendimi tavsiye verecek biri olarak görmüyorum, sakın yanlış anlamayın. Sadece gelen mesajlara karşın kendi çapımda bir şeyler söylemek istedim. Tabii ben böyle dedim diye öyle yapmanız gerekmiyor, bu düşünceler kişiden kişiye farklılık gösterebilir.

Yine saçmaladım, neyse. Başlayayım.


Bookstagram nedir?

Bookstagram, kitap severlerin sosyal medyada buluştuğu ortama verilen addır. Orada okudukları kitapları okuyup yorumlarlar ve bazen de çıldırırlar. :') Bookstagramın yaşı yoktur, ücretli değildir.

Bookstagram açma sorunsalı ve tavsiyeler.


1- Bookstagram açmak istiyorsanız önce kendinizi temsil eden, güzel ve dikkat çekici bir kullanıcı adı bulmalısınız. Başkalarınınkine bakarak fikir edinebilirsiniz fakat taklitlerden sakının. Çünkü bir instagram kullanıcısının ilk baktığı şey kulanıcı adı, yani ben öyle yapıyorum.

2- Bookstagramı açtıktan sonra herhangi istediğiniz bir kitabın fotoğrafını çekerek hesabınızda paylaşarak yorumlayabilirsiniz ve bu kitabı puanlayabilirsiniz.

3- En önemlilerinde bir tanesi; yorum! Kitap hakkında yaptığınız yorumlar çok önemli. O yorumu yazma üslubunuz, noktalama işaretlerine ve  yazım yanlışlarına dikkat etmeniz gerekiyor.

4- Bir diğeri ise fotoğraf sorunsalı! Her kullanıcının yaşadığı sorun fotoğraf çekememe durumu. Bu bende de oluyor. :') Bu konuyu ayrıntılı bir biçimde ele almak istiyorum.

Eğer fotoğrafları nasıl çekeceğiniz konusunda kararsızsanız, başka Türk veya yabancı bookstagramları gezerek örnek alabilirsiniz, fikir edinebilirsiniz. Fotoğrafı çekerken illaki güzel bir fotoğraf çeken aletinizin olması gerekmiyor. Benim için yorum fotoğraftan önce geliyor.

Önce kendinize bir tema belirleyin. Yani arka plan. Kitabınızı üzerine koyacağınız nesne. Ben gri bir hırka kullanıyorum. Çünkü hem açık bir renk ve her kitap rengiyle uyuyor. Siz de öyle bir renkte kazak, bornoz, halı, masa, hırka, tişört gibi nesnelerin üzerine kitabınızını koyabilirsiniz. Tabii fotoğraf böyle çok boş oluyor, yanına mum, ayraç, başka kitaplar, biblo, bilgisayar, kulaklık tarzı materyaller koyabilirsiniz.

Sonra olarak fotoğrafın açısını yakalamanız gerekiyor. Onu da yaptıktan sonra tamamdır. Son olarak eğer isterseniz fotoğraflarınızı filtrelendirebilirsiniz. Profilinizin düzeni bozulmasın diye de hep aynısını kullanabilirsiniz.


Umarım aklınızda kalan soruları ceavplayabilmişimdir. Görüşmek üzere!

22 yorum:

  1. Bookstagram biliyorum... :) :)

    YanıtlaSil
  2. Ben siteyi bulamadım. Yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bookstagram bir site değil. İnstagram'da açılmış, kitap fotoğrafları paylaşan topluma bookstagram deniliyor. :)

      Sil
  3. İnstagram uzerinden yapilan paylasim bookstagram olarak adlandiriliyor. İnstagramda gorursun ��:)

    YanıtlaSil
  4. Gerçek bir bookstagram olmak istiyorum. Buna hazırım da biliyorum. Ancak ailem bana asla kitap aldırmıyor ve yalvar yakar aldırdığım kitaplar nereye kadar yeter bilmiyorum. Babamın full tarih ve edebiyata yönelik bir kütüphanesi var ama o kitapların dili de çok ağır, karşımdaki kişiyi korkutmak istemiyorum. Ne yapacağım???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bu konuyu onlarla konuşmalısın. Diğer türlü çözüm olarak gizlice yapsan bile nereye kadar. Al karşına konuş derim. :)

      Sil
    2. bence bu kınuyu ailen ile konuşmalısın ikna olmadılar ise kendin para toplayıp yapabilirsin yada abin ablan varsa onlardan yardımm alabirsin bu arada okuokudan da kitap alabilirsin o bir internet sitesi baya indirimli bi site öneririm ben kendi paralarımı toplayarak alıcam annemlerde katıcak biraz ama bir anne ve baba kızına oğluna kitaba sevdalı bırakmammalı bu çok yanlış bir davranış

      Sil
    3. illa kitap satın almak zorunda değilsin okumak için.Kitap kiralayabileceğin yerler bulabilirsin. İl Halk kütüphaneleri başta olmak üzere yaşadığın şehirde sahaflar ile konuşup belli sürelerle kitap kiralayabilirsin. Şahsen her kitabı para vermeye değer görmüyorum. Bu yüzden ben bazı kitapları kiralamayı tercih ediyorum. "bu kitabın modası geçti" diye bir sorunumuz yok nasılsa. 5 sene önce yayınlanmış bir kitabı sen şimdi bulup okuyabilirsin. Naçizane sorununa bir çözüm üretmek benimki ama tabiki önceliği ailenle konuşmaya vermelisin. Kendi kütüphanesini oluşturan bir babanın bu konuda anlayışsız olacağını düşünemiyorum. İyi okumalar

      Sil
  5. @eczacinin_guncesi takip edebilirsiniz arkadaşlar 😇😂

    YanıtlaSil
  6. Kitaplarım şu an fazla yok bookstagram hesabı olarak yükselmek istiyorum ama kitaplar tükenince ne yapacağım konusunda bir fikrim yok.. Yani şu ana kadar aldığım kitaplar 5 tane sanırım (Geçen sene Eylül ayından beri) ve bir tane daha sorunum var ki ben kitaplarımdan 2 tanesini arkadaşlarıma ödünç verdim ve hala okuyorlar. Nasıl bu işi halledeceğimi bilmiyorum bu arada hesabım öylece duruyor @unicornunkitaplariii

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba arkadaşlaar. Benimde bir bookstagramım var. Sizide beklerim. @nightofbookland

      Sil
  8. Ben bookstagram acmak istiyorum ve 150 ye yakin kitabim var hepsini okumadim yaklasik 70 tanesino falan okumusumdur sanirim yorum falan yazabilecegimi düşünüyorum fakat fotograf icin kullanabilecegim ne kupam ne mumum ne biblo gibi esyalarim var yani var ama bir kac tane ve bu ne kadar yeterli olur bilmiyorum her zaman ayni aksesuarlarla fotograf cekersem sıkıcı olur sanirim baska ne gibi aksesuarlar kullanabilirim bookstagramlar genelde sizin dediklerinizi kullanıyor bunu biliyorum fakat böyle seyleri almama izin vermezler sanirim bizim evde oyle seyler gereksiz görülür onun yerine kitap almak tercih edilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ev yapımı anahtarlık ve ayraç örüp kullanmıştım cok Güzel duruyor veya da kitap yastık farklı bir telefon. Yaz geldi bahçede veya parkta çiçeklerin üstünde de çekebilirsiniz

      Sil
  9. instagram'da @kitapzede hesabını takip edebilirsiniz. bookstagram konusunda ufkunuzu açacaktır.

    YanıtlaSil
  10. Bookstagram yöneticilerine ne ad veriliyor. admin mi?

    YanıtlaSil
  11. @okuyorum44 ınstagram adresime bekliyorum..

    YanıtlaSil
  12. Ben de açmak istiyorum ama 6 yasinda oğlum var ben okudukça paylaşmak istiyorum yani oğlum bir kitabı bitirdiğin de paylasicaz ben bitirdiğim de yine paylasicaz ama isim bulamadım ben de 😊 okumadigim kitapları paylaşmak istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömervehelininkitaplari
      Gibi bi isim yazabilirsiniz sizin ve oğlunuzun adının yazılı olduğu
      @helin_oriflamelideri bu benim sayfam bookstagram sayfamı bi süreliğine kapattım. Bana İnstagramdan yazarsanız size yardımcı olabilirim

      Sil
  13. Bookstagram Instagram da profesyonel hesapla mı açılıyor. Kişisel hesapta açılabilir mi?

    YanıtlaSil