11 Ağustos 2016 Perşembe

Bookstagram Açanlar İçin

Heyo! Yine uzun bir aradan sonra buradayım! Arkadaşlar ben beceremiyorum, düzenli gönderi atamıyorum yahu! Olmuyor... Bugün o uzun aradan sonra sizlere bookstagram hakkında biraz açıklama yapmak istiyorum. Zaten bayağı önce yapmıştım ama şimdi yapacağım da daha ayrıntılı bir şekilde açıklamalar ve öneriler yapmayı düşünüyorum. Kendimce aşama aşama nasıl daha iyi olabileceğiniz hakkında öneriler de bulunmak istiyorum. Tabii bu söyleyeceklerimin hepsi benim görüşüm ve düşüncem. :')






Bookstagram nedir?


• Kitap severlerin İnstagram adlı sosyal medyada buluştuğu topluluğa verilen addır. Ben genellikle kendi hesabımda okuduğum kitapların yorumlarını paylaşıyorum. Ara sıra tag'ler yapıyorum.


Bookstagram Hakkında Bilinmesi Gerekenler?


• Bookstagram ücretsizdir.


Açtığınız gibi takipçim çoğalmıyor diye üzülürseniz kaybedirsiniz. Bu hemen olacak şey değil çünkü. Son 5-6 ayda booktagram hesapları çok çoğaldığından keşfedilmeniz zor olabilir. Kendinizi farkettirmek için de fotoğraflarınızın altına etiketler koyabilirsiniz.



Bazı kişiler, bookstagramı yayınevleri hediye (onların deyimiyle; bedava kitap) gönderiyor diye açıyorlar. Fakat öyle değil. Yayınevleri istedikleri hesaplara, yeni çıkardıkları kitapları yorumlamaları karşılığında gönderiyorlar. Açtığınız gibi yayınevlerine mesaj atarsanız cevap vereceklerini sanmıyorum. Çünkü yayınevleri kitapları gönderiyor,eğer okuyan kişi beğenirse iyi bir yorum yazıyor ve onu takip edenlerden yorumlarına güvenenler kitabı alıyor. Yani daha yeni açmışken öyle bir şeyin olacağını sanmıyorum.



Yeni hesap açtığınız anda başka hesaplara; beni paylaşır mısın, takip eder misin tarzında mesajlar atmanızı önermem. Açıkçası ben öyle mesajlar gelince sinir oluyorum. Öyle mesajlara nasıl cevap verilir ki? İstemiyorum dense bu sefer sert çıkışmış gibi görünüyor. Onun yerine, hesabınızı yeni açtığınızı ve önerebileceği şeyler olup olmadığını sorabilirsiniz. Zaten önermek için hesabınıza girer ve eğer onun tarzında bir hesap ise takip eder. 






Kullanıcı Adı?


• Bookstagram açmak istiyorsanız önce kendinizi temsil eden, güzel ve dikkat çekici bir kullanıcı adı bulmalısınız. Direkt düz bir kullanıcı adı bulsanız daha iyi olabilir. İçerisinde alt tire, sayılar veya başka işaretler geçen kullanıcı adlar bana göre pek de dikkat çekici ve tıklanası gelmiyor. Başkalarınınkine bakarak fikir edinebilirsiniz fakat taklitlerden sakının. Çünkü bir instagram kullanıcısının ilk baktığı şey kulanıcı adı, yani ben öyle yapıyorum.


Fotoğraflar nasıl çekilmelidir?

Ben girdiğim bir profilde ilk önce düzene dikkat ediyorum. Tabii ki yorumlar da önemli fakat yorumlarımızı paylaştığımız yer fotoğraf uygulaması olduğundan bir hesaba girince ilk dikkat ettiğim ister istemez fotoğraflar oluyor. Yani profilinizin düzenli görünmesi, görüntü için daha iyi olacaktır.



• Önce kendinize bir tema belirleyin. Tema dediğimiz; kitabınızın altına koyduğunuz nesne. Yani arka plan. Ben şu an beyaz bir çarşaf kullanıyorum. Siz de istediğiniz bir renkte kazak, bornoz, halı, masa, hırka, tişört gibi nesnelerin üzerine kitabınızını koyabilirsiniz. Tabii fotoğraf böyle çok boş oluyor, yanına mum, ayraç, başka kitaplar, biblo, bilgisayar, kulaklık tarzı materyaller koyabilirsiniz. En son olarak sıra efekte geldi! Aslında efekt kullanmak zorunda değilsiniz ama ben efektsiz fotoğraf koymayı sevmiyorum. Eğer sizler de benim gibiyseniz efekt kullanabilirsiniz. Efektlerinizin çok boğucu olmamasına dikkat edin. Son olarak fotoğraflarınızı hep gün ışığında çekmeye çalışın. Çünkü diğer hiçbir ışık, gün ışığı kadar doğal durmuyor.



• Eğer hala fotoğrafları nasıl çekeceğiniz konusunda kararsızsanız, başka Türk veya yabancı bookstagramları gezerek fikir edinebilirsiniz. Fotoğrafı çekerken illaki güzel bir fotoğraf çeken aletinizin olması gerekmiyor. Temanız ve efektiniz sizin kusur olarak sandığınızı kapatacaktır.





Kitap Yorumları Nasıl Yazılmalıdır?

• Kitap hakkında yaptığınız yorumlar çok önemli. O yorumu yazma üslubunuz, noktalama işaretlerine ve  yazım yanlışlarına dikkat etmeniz gerekiyor bence. Diğer türlü ciddiye alınmıyormuşum gibi hissediyorum ben. 


Ben yorumlarımı yazdığım düzenden biraz bahsedeyim önce, zaten sizinde akılınızda fikirler oluşmuş olur. Ben yorumu yazarken ilk önce kitabın bana nasıl hissettirdiğini kaleme alıyorum. Daha sonra kitap hakkında beğendiğim ve beğenmediğim yerleri olabildiğince açıklamaya, aynı zamanda eleştirmeye çalışıyorum. Tabii eleştirirken kaba kelimeler kullanmamaya dikkat ediyorum. Eleştirim bittikten sonra kitabın konusunu anlatıyorum kendimce fakat o gün yazmaya üşenmişsem, kitabın arka kapağında yazanı kopyalıyorum. Son olarak ise beş üzerinden puanımı veriyorum.








Umarım yardımcı olabilmişimdir! Eğer sorularınız varsa sormaktan çekinmeyin! ^^

4 yorum:

  1. Emeğine teşekkür ederim öncelikle, gayet açıklayıcı ve bilgi verici olmuş. :)

    YanıtlaSil
  2. Blogger açısındsn durum nasıl acaba hediye kitaplarda :) instagramı daha çok önemsiyor gibiler..

    YanıtlaSil
  3. Çok başarılı ve sade bir yazı:) Tebrikkk.d

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir anlatım olmuş emeğine sağlık) :

    YanıtlaSil