30 Kasım 2015 Pazartesi

Mucize // Kitap Yorumu




Kitap Adı: Mucize
Orjinal Adı: Wonder
Yazar: RJ. Palacio
Sayfa Sayısı: 336
Çevirmen: Berna Sirman
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus Yayınları












Arka Kapak:

Kaderinde sıradışı olmak varsa sıradan kalamazsın...

Merhaba, adım August. Size nasıl göründüğümü anlatmayacağım. Aklınıza ne geliyorsa muhtemelen ondan daha kötü görünüyorumdur. 

August (Auggie) Pullman yüzünde fiziksel bir bozuklukla doğduğu için, normal bir okula gidemiyordu... Şimdiye kadar. Yakında Beecher Ortaokulu'nda beşinci sınıfa başlayacak ve ömrünüzde bir kere bile "yeni çocuk"olduysanız, bunun ne kadar zorlu olduğunu tahmin edebilirsiniz. Dondurma yemek ve Xbox'ında oyun oynamak gibi sıradan şeyleri seven Auggie aslında sadece sıradışı yüzü olan, sıradan bir çocuk. Peki, yeni sınıf arkadaşlarını, görünüşünün ardında kendisinin de onlar gibi olduğuna ikna edebilecek mi?

Kitap Yorumum:


Artık daha sık yorum girmeye çalışacağım. Bir ara aşırı boşladım. Ama şimdi geri döndüm! Bu güzelim kitabın yorumuyla karşınızdayım.

Öncelikle kitabı ilk aldığımda kendisiyle ilgili hiçbir fikrim yoktu. Sadece kapağı hoştu ve Pegasustan çıkan her kitap okunmaya değer zaten diye düşünüp aldım. 

Okumaya başladığımda karakterlerin bu kadar küçük olacağını tahmin etmemiştim. Daha çok çocuk kitabı gibi ama değil gibi de. Hatta bu duruma biraz bozuldum. Ama kitap öyle akıcıydı ki. Gerçekten ders çıkarmam gereken bir çok konu varmış, onu farkettim. Hani bir insanın dışarıdan gördüğü ile içeridekinin ne kadar farklı olduğunu farkettim.

Kitap bir sürü karakter ağzından anlatılıyor. Zaten 5-6 karakter var, önemli olan. O kişilerden de bir kere anlatım okuyorsunuz. Böylelikle unutmamış oluyorsunuz. Çünkü karakter ağzının yinelenmesi tekrarlanmıyor. August haricinde.
August, doğuştan yüzü değişik bir çocuk. Tıbbi bir açıklaması tam olarak bulabilmiş değil. Çünkü doktorlar ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyorlar. Hatta ilk doğduğunda yaşayabileceğini bile düşünmemişler. Ama August o küçücük yaşından bu güne 27 ameliyat geçirip hayata tutunmuş.


Yüzünü kendisi de tarif etmiyor. Bazı karakterler anlatıyor. Söylenene göre gözleri olması gerekenden iki üç santim daha aşağıda, yanağının içerisinde göçük şekildeymiş. Burnu ise yüzüne oranla hayli büyükmüş. Kulakları yok denecek kadar küçük ve değişik. Yaşıtlarına göre biraz kısa boylu, biraz da zayıf.
Kendisi bu kadar korkutucu olduğunu dışarı çıktığında çocuklardan gelen korkulu çığlıklardan sonra farketmeye başlıyor. Ne kadar üzülse de kendiyle o kadar barışık bir çocuk. Temiz kalpli, espirili, yaşıtlarına göre zekası yüksek. Hatta kendi yüzünün çirkinliğiyle şakalar yapıp kendi bile gülüyor. Şuana kadar hep annesinin yardımıyla evde eğitim görmüştü fakat annesi ve babası artık sosyal ortama karışmasını ve eninde sonunda bunun gerçekleşeceğini söylüyorlar. Bu yüzden August'u okula başlatıyorlar. Normalde yeni gelen kişilerin ne kadar dalga konusu olduğunu bilirsiniz.
Peki ya August? Hem yeni, hem de yüzü doğuştan normal yüzlerden farklı... 
Puanım; 5|5
Hepinize tavsiye ederim! ^_^

2 yorum: