12 Eylül 2015 Cumartesi

Uyumsuz // Kitap Yorumu




Kitap Adı: Uyumsuz
Orjinal Adı: Divergent
Yazar: Veronica Roth
Sayfa Sayısı: 520
Çevirmen: Uğur Mehter
Baskı Yılı: 2012
Dili: Türkçe
Yayınevi: Artemis Yayınları






Kitap Arkası:

Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. 

Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda. 

Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. 

Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!



















Kitap Yorumum:


Okuduğum ilk bilim kurgu kitabıydı. İlk önce filmini keşfedip sonra kitabını okuyanlardanım bende. Keşke önce kitabını okusaydım diyorum. Çünkü kitabıyla filminin alakası yoktu diyebilirim. Farklı olan o kadar çok şey vardı ki... Kitapların yerini tutamıyorlar...

Fiminden sonra kitabına başladığımda çok heyecanlanmıştım. Yazarın anlatımı çok akıcıydı. Betimlemeri anlatım tarzı farklıydı. Sanırım güzel kılan kısımlardan biri de o.

Serinin birinci kitabı bittiğinde diğer ikinci ve üçüncü elimde olmadığından çılgına dönmüştüm. Sonunda annem ikinci kitabı aldım diye getirdiğinde meğersem üçüncü kitabını almış olmasının sinirini yaşamıştım...

Kitap kapağı tam içeriğine uygun, dikkat çekici. Baktıkça hala okuyasım geldiği doğrudur.

Spoiler vermeden kendimce içeriğinden bahsedeğim.

Onların yaşadıkları dünya çok farklı. Dünyaları beş topluluğa bölünmüş durumda; Bilgelik, Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk. Her yıl belirli bir günde tören yapılıyor, 16 yaşında olan gençler belirli bir simülasyon aletiyle yönlendirilerek kendi topluluklarını seçmelerine özgürce hak tanınıyor. Yaptığınız seçimler sonucunda ya kendi topluluğunuzda yaşamaya devam ediyorsunuz, ya da ailenizi ve sevdiklerinizi arkanızda bırakarak hiç tanımadığınız topluluğa gidiyorsunuz.

Beatrice Prior, hayatı boyunca hep bir şeyler eksik olduğunu, kendisinin Fedakarlığına uymadığını düşünmüştür. Seçim günü gelince vermesi gereken bir karar vardır. Fedakarlık topluluğunda kalıp ailesiyle beraber mi olacak? Yoksa başka bir topluluğa geçerek onları hayal kırıklığına mı uğratacaktır? Tek bir seçim şansı var. Ve bu seçim tüm hayatını değiştirecektir... 

Karakter olarak en güçlü bulduğum kitap karakteri Beatrice. Her daim inançı ve güçlü olması beni her zaman şaşırtmıştır. Hepinize tavsiye ederim!

Bir dahaki kitap yorumunda görüşmek üzere!

1 yorum:

  1. herkes 2.ve 3. kitabın kötü olduğunu düşünüyor sen ne düşünüyorsun ayrıca bloğunu bugün keşfettim ve gerçekten hoşuma gitti başarılarının devamını dilerim

    YanıtlaSil