1 Aralık 2015 Salı

Ateşböceği Yolu // Kitap Yorumu





Kitap Adı: Ateşböceği Yolu
Orjinal Adı:
Yazar: Kristin Hannah
Sayfa Sayısı: 624
Çevirmen: Elif Tozlu
Baskı Yılı: 2012
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus Yayınları












Kitap Yorumum:


Bugün yeni bir kitap yorumu daha! Bugün en çok sevdiğim yazarın, en sevdiğim kitabından bahsedeceğim. Belki okumak istersiniz!
Ateşböceği Yolu kitabıyla, kitap okuma alışkanlığımı kazandıktan sonra okumadım. Hatta 2. okuduğum kitap diyebilirim. (Alışkanlık kazanmadan önce)
Elime aldığım zamanki yüz ifademi hayal ettikçe ister istemez gülme isteği geliyor. Kitap kalın bir kitap olduğu için bunu nasıl okuyacağım demiştim. Fakat inatla kitabı bırakmamıştım daha bir sürü kitap şansım olmasına rağmen. İyi ki de bırakmamışım! Yoksa en sevdiğim yazarla tanışamayacaktım.
Kitabı okumaya başladım fakat ilk sayfasından hiçbir şey anlamadım. Normalde de anlanmaz fakat benim okumaya başladığım 2. kitap olduğu için bilmiyordum. Neyse, kitaba başladıktan 4 gün sonra bitti. Benim için rekordu.
Kitabı okurken sayfaları hızla çeviriyor, hem bitsin hem de bitmesin istiyordum. Maalesef ki bitti. Hem de nasıl bitmek! Aylarca aklımdan çıkmadı kitap. Tabi biraz unutunca re-read'larım başladı.
Bu kadar övünce merak ettiniz mi kitabı?
Biraz konusundan bahsedeyim.
İki farklı hayat, birbirlerinden çok farklı olarak büyümüş iki kişilik... Bunların yolu kesişirse? 70-80 yıllarında geçen harika bir dostluk.
Tully, küçük yaşta eroin bağımlısı annesi tarafından terkedilip, büyükannesine bırakılmıştır. Yıllar sonra annesi geri dönüp onu almak isteyince beraber başka bir eve taşınmışlardır. Tully, kendine güveni olan, her şeyi yapmış, cesaretli, popüler bir kızdır.
Kate ise, mutlu bir ailede büyümüş, asosyal bir kişiliğe sahip, arkadaşlık kurmakta zorlanan, kafasını kitaplardan kaldırmayan, inek bir öğrencidir.
Durakta karşılaşmaları sonucu arkadaşlıkları başlar. Yıllar boyu beraber olup karşılarına çıkan engellerle savaşırlar. Her şeyi tadar bu ikili. Dostluğu, aşkı, ihaneti.
Bu kitabı böyle özetleyebilirdim sanırım. Elinizde yoksa hemen kapın bir tane!
Görüşmek üzere!

0 yorum:

Yorum Gönder